مقالات و اخبار صنایع غذایی

ده گرایش مهم غذایی به تعریف از Whole Foods

Whole Foods-2023

با نزدیک شدن به پایان سال 2022، Whole Foods Market پیش بینی‌های خود از 10 گرایش مهم سال 2023 را منتشر کرده است.

مدیر ارشد بازاریابی Whole Foods Market اعلام کرد که در سال 2022 تغییراتی اساسی در عادات غذایی مصرف کنندگان رخ داده است. به عنوان مثال، مصرف کنندگان تمایل بیشتری برای آشپزی پیدا کرده‌اند، محصولات که با سلامتی مرتبط است بیشتر خریداری شده‌اند و نسبت به زمان قبل از COVID-19، هر روز تعداد بیشتری از افراد صبحانه خانگی می‌خورند. عادات غذایی وابسته به زمان است و گرایش‌های سال 2022 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

ده گرایش معرفی شده توسط Whole Foods برای سال 2023

Whole Foods

تمایل مصرف کنندگان به سلامتی، به ویژه محصولاتی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، در سال آینده افزایش می‌یابد. بنابراین فرصت‌های بیشتری را برای شرکت‌های مواد غذایی مرتبط با غذاهای با ارزش غذایی بالا و پروبیوتیک‌ها ایجاد خواهد کرد. بنابراین، تولیدکنندگانی که موادی مانند ویتامین C، قارچ و آداپتوژن‌ها را در ترکیبات تولیدی خود  بگنجانند می‌توانند موفق‌تر باشند.

صبحانه در سال 2023 محبوب‌تر خواهد شد چراکه بسیاری از افراد به کار خود در خانه ادامه می‌دهند و وقت کافی برای صرف صبحانه دارند.

با توجه به اینکه مصرف کنندگان به دنبال مصارف جدیدی از مواد غذایی روز مره خود مانند ماکارونی، سس‌ها و ادویه‌جات هستند، انتظار می‌رود نوآوری در محصولات غذایی دیده شود. به طور مثال، محصولاتی که ممکن است توجه مشتری را به خود جلب کنند شامل palm pasta، نمک دودی از چوب سیب و سوپ‌های گیاهی است.

همینطور پیش بینی می‌شود قهوه ورای مصرف در لیوان در سال 2023 مورد استفاده قرار گیرد چرا که  توسعه دهندگان jolt یا تنها طعم قهوه را در کاربردهایی مانند قهوه بار، گرانولا، اسموتی و حتی نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌نمایند.

پیش بینی می‌شود گزینه‌های غذای کودک در سال آینده، با ابتکار در بسته بندی، و افزودن مواد اولیه عملکردی مانند بذر کتان غنی از امگا 3 و نوآوری در عطر و طعم توسعه یابد.

به گزارش Whole Foods، با توجه به علاقه مصرف کنندگان و گسترش ادامه حیات موجودات بر روی کره زمین و کاهش ضایعات مواد غذایی، احیاء مواد غذایی در سال 2023 رونق خواهد یافت.

یکی از موارد دیگری که سال آینده مورد توجه مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، نوآوری در روغن‌هایی به غیر از روغن زیتون است. محصول تهیه شده از گردو، تخمه کدو و تخمه آفتابگردان ممکن است توجه بیشتری را به خود جلب کند.

افزایش سریع مصرف چای کومبوچا می‌تواند به عنوان نوشیدنی سال 2023 باشد. محققان Whole Foods عنوان می‌کنند که این محصول بدون گلوتن بوده و حاوی پروبیوتیک‌های زنده است.

Whole Foods پیش بینی می‌کند که نخود یک غذای پرکاربرد مورد مصرف با کاربردهای آرد و توفو در آینده خواهد بود.

و گرایش نهایی که 2023 را تحت تأثیر قرار خواهد داد، محصولات بدون گوشت خواهد بود. جایگزین‌هایی تهیه شده از میوه و سبزیجات که جهت جلب نظر مصرف کننده که با موادی مانند چیلی، نمک، زنجبیل و کاکائو طعم‌دار شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *